Kaikkihan ne on joskus saatu valmiiksi, jopa Iisakinkirkko ja meidän yläkerran kylpyhuone. Kirkko valmistui neljänkymmenen rakentamisvuoden jälkeen 1858, kylppärimme saimme valmiiksi noin 160 vuotta myöhemmin. Muutaman vuoden keskeneräinen kylpyhuone toimi varastona, sinne oli kätevä heittää kaikki rojut joille ei oikein ollut osoitetta. Pikkuhiljaa heräsi ajatus, jota vähän vauhditti yläkerran asukkaiden painostus.. ajatuksesta valmiiksi kesti kuitenkin pari vuotta. Hyvä siitä tuli. Allaskaluste ja korkea peilikaappi Ikeasta, wc istuin (Gustavsberg) ja suihkukaappi Bauhausista. Talossa on nyt 3 wc:tä ja niissä wc-istuimet mallia IDO, Gustavsberg ja "jokutosihalpa" lähimmästä kaupasta. Kaksi ensin mainittua ovat oikein hyviä molemmat ja tuo halpis malli olisi ehkä kannattanut jättää kauppaan.

Suihkukaappi on mallia edullinen (=paljon osia ja koottava). Valinta olisi ollut joku muu jos tämä olisi ainoa suihku talossa ja päivittäisessä käytössä, ainoaksi suihkuksi ei suihkukaappi ole mielestäni se paras ratkaisu. Kaapin kokoamisesta voi todeta, että ohjeissa mainittu pari tuntia oli todella optimistinen arvio. Kaappia kootessa tunnelma oli kuin tuhannen palan palapelin kanssa; epätoivo ja syvä v..tus vuorottelivat. Niin, olisi myös kannattanut koota ja asentaa kapean kylppärin perälle tuleva suihkukaappi ja vasta sitten osittain kaapin eteen tuleva wc-istuin. Meillä oli siis pytty asennettu ensin ja tila kävi vähän ahtaaksi asennukseen..Hyvä siitä tuli.
Jonkun aikaa olemme jahkailleet terassin öljyämistä. Hetken mielijohteesta ostin Motonetista terassiöljyä ja hoitelimme takapihan terassin yhden päivän ripeällä sutimisella. Valitsemamme öljy ei välttämättä ole mikään testivoittaja, mutta terassi oli siinä kunnossa, että mikä tahansa terassiöljy on tosi hyvää. 5 x 2,7 l oli kulutus ja leveä pensseli jatkovarrella osoittautui ihan huippuhyväksi työkaluksi. Lopputulos oli kyllä vaivan arvoinen.



























